חלונות לחדר שינה

חלונות לחדר שינה - לב אלומיניום

שיתוף תוכן

אילו סוגי חלונות לחדר שינה ישנם? איזה חלון מתאים לבית שלנו? באיזה גודל? ומה לגבי הצללה?

בחירת חלונות לחדר שינה ובחירת חלונות בכלל, נמצאת בדרך כלל בתחתית הרשימה. הרבה אנשים נמצאים תחת הרשום שמדובר בהחלטה קלה ומהירה לבחור חלונות לחדר שינה ואז כנראה שאתם תהיו מופתעים כמה שפעה על איכות החיים יש לבחירת החלונות לחדר השינה .
חלונות הבית ובפרט חלונות לחדר השינה נחשבים לבין ההוצאות המשמעותית שיש אחרי השלד . ולכן חשוב להבין שהם יתפסו חלק נכבד מהתקציב .
חשוב לבחור את סוג החלונות עוד בשלב התכנון . בחירת החלון תשפיע במידה רבה על המראה והאווירה בבית, ועל כמות השמש שתאיר את הבית. המדריך הבא יעזור לכם להבין איזה חלונות יתאימו לכם.

מתי מתחילים לתכנן חלון לחדר שינה וכלל הבית? 

את החלונות לחדר השינה והחלונות לכלל הבית חשוב לבחור עוד בשלב התכנון, אתם תדרשו להחליט ולבחור במגוון פרמטרים כמו: מה גודל המפתח? איזה סוג הפרופיל? האם לשלב בחלון תריס? ומאיזה סוג חשמלי או ידני? ומהי תהיה צורת הפתיחה של החלון האם תשלבו תריסים או צילונים ? ומה לגבי סורגים ? בשלב התכנון , האדריכל או מעצב הפנים קובעים את סוג הפרופיל,  גודל המפתח ומידת ההצללה שתידרש . לכל ההחלטות הללו ישנן השלכות תכנוניות שעשויות להשפיע על חומרי הבנייה ולדרוש הכנות מתאימות.  (למשל, אם תרצו מסילות סמויות לתריסים יש לדעת שיש צורך לתכנן זה בשלב השלד על מנת לקבוע את גודל המפתח ואת המקוף העיוור , כדאי שתדעו שהמשקוף עיוור מותקן על ידי איש האלומיניום במהלך בניית השלד (לפני הטיח) מפני שהוא מכיל בתוכו את מסילות התריס.) על כן זה חשוב מאוד לשלב עוד בשלב התכנון את קבלן האלומיניום שלכם. זה יעזור לכם וגם לאדריכל / מעצב הפנים.

סוגי פתיחה לחלונות:

ישנם כיום מספר סוגים של חלונות, כאשר ההבדלים ביניהם באים לידי ביטוי בצורת הפתיחה ומיקום החלון , גודלו והחומר ממנו הוא מיוצר. הכנו עבורכם סקירה של סוגי החלונות העיקריים:

א. חלונות קיפ עליון או תחתון: 

חלון קיפ מאפשר פתיחה על הציר העליון או התחתון , בעזרת הזזת הידית. מתאים לחדרי שירותים, מחסנים, לדירות גבוהות או לחלונות קטנים. חלונות אלו קשים לניקוי ולא מאפשרים פתיחה מלאה.

ב. חלון דריי-קיפ: 

חלון דריי קיפ ( סב נטוי ) ובו הכנף נפתחת גם ציר צד וגם כלפי מעלה. החלון המשולב מאפשר לבחור בין פתיחה חלקית או מלאה . מתאים לחדרים אשר רוצים פתיחה מלאה של החלון לאיורור מלא או חלקי , הוא קל לניקוי ופתיחתו במצב קיפ אינה מורגשת בחלל לא מורגשת בחלל.

ג. חלון הזזה כנף על כנף: 

חלון בו הכנפיים זזות על מסילה ובמצב פתוח תמיד תהיה כנף אחרי כנף. כך שהחלון הוא למעשה רק חצי פתוח .  ולכן אין הוא מנצל את הפתח במאה אחוזים מבחינת אוורור. חלון אלומיניום זה הוא המתאים ביותר לחדרי ילדים, חדרי שניה. בשל בטיחות, עמידות ופשטות השימוש בו , כמו כן חלון זה מאפשר גמישות עיצובית רבה ובחירה במגוון סוגי זכוכיות לאיטום אקוסטי וטרמי לחדר השינה שלכם .

ד. חלונות ציר: 

בחלונות ציר הפתיחה נעשית על ידי ציר המותקן בצד החלון, ניתן לבחור בין פתיחה של כנף אחת או שתיים. בחלונות ציר ניתן לבחור בין פתיחת הכנף כלפי חוץ או פנים. מדובר בחלון עם בידוד גבוה מבחינה אקוסטית ותרמית. בנוסף, חלונות ציר מאפשרים אוורור מקסימלי של החדר .

ה. חלון גליוטינה: 

חלון בעל כנף או שתיים אשר נפתח כלפי מטה ומעלה. צורת הפתיחה מגבילה את גודל הפתח ומקשה על אוורור החלל. פתיחת חלון זה לא מורגשת בחלל ומאפשרת השארת החלון פתוח לצורכי אוורור. בטיחותי מאוד לילדים משום שניתן לשלוט על גודל הפתיחה.

אחרי שסקרנו את כל סוגי החלונות נעבור כעת לחומר ממנו הוא מיוצר ועיצובו. אז מהו פרופיל ?

בחירת הפרופיל הינה פועל יוצא של עיצוב הבית. ניתן לבחור את אופי הפרופיל (עדין, דק, גס) יחד עם החומר הנבחר, הם שמכתיבים את סגנון העיצובי של החלל הבית. הכנו עבורכם סקירה של סוגי הפרופילים העיקריים ושאנו מתכוונים לפרופילים אנו מתכוונים לשמות הסדרות של פרופילי האלומיניום כל זה בכדי לעזור לכם לבחור את החלונות המושלמים לחדר השינה שלכם .

סוגי פרופילים:

א. פרופיל עץ

פרופיל עץ תוכלו בעיקר לפגוש בבנייה ישנה או בפרויקטים לשימור. עלויותיו הגבוהות והתחזוקה הנדרשת הפכו אותו לנחלתם של בתים עתירי תקציב. פרופיל עץ מעניק יוקרה וחום למבנה ולפנים הבית. מצד שני, מכיוון שמדובר בחומר טבעי הוא מחייב תחזוקה שוטפת ונוטה להתנפח ולהתכווץ בהתאם לעונות השנה. מי שבכל זאת מתעקש על פרופיל במראה טבעי, יכול להתקין פרופיל המשלב עץ עם אלומיניום. הפיתוח משלב בין פרופיל פנימי אשר עשוי מעץ לבין פרופיל חיצוני מאלומיניום, כך שתוכלו ליהנות ממראה העץ מבלי לוותר על בידוד תרמי ותחזוקה קלה.

ב. פרופיל בלגי מברזל

פרופיל בלגי  מברזל הוא החלון הבלגי המקורי. הוא נחשב לפרופיל יוקרתי אשר מעניק לפתחי הבית מראה עדין ומרשים. עם זאת, פרופיל בלגי מברזל נחשב ליקר באופן משמעותי מפרופיל בלגי מאלומיניום.  פרופיל זה אינו פופולרי בארץ בשל היותו בעייתי לתחזוקה, אינו אטום ואינו עמיד בפני תנאי אקלים קשים. באקלים הלח שלנו הוא דורש תחזוקה שוטפת בשל נטייתו להחליד.

ג. פרופיל אלומיניום

פרופיל אלומיניום – הוא נחשב לנפוץ ביותר בישראל הודות לתחזוקה הקלה שלו, עמידותו בתנאי מזג אוויר, הבידוד הטרמי ועליותו. הוא קיים במגוון רחב של סגנונות המתאימים לסוגים ומפתחים רבים ובטווח מחירים גדול. פרופיל האלומניום ניתן לצביעה במגוון עצום של צבעים וטקסטורות אשר לא מחלידים ועמידים לנזקי מזג אוויר. החיסרון שלו מתבטא בכך שהוא נחשב לפרופיל עבה יחסית ומגושם, וחשוב לדעת שהם מוגבלים באפשרויות חלוקת הפתחים.

פרופיל אלומיניום בלגי – מי שמעוניין במראה של פרופיל בלגי, יכול לבחור בפיתוח המתקדם יותר של  המחקה  את פרופיל הברזל . הוא אלגנטי ודק יותר מהדגם הקלאסי. פרופילים אלו מוצעים בשלל גוונים ומעניקים גמישות גבוהה באופן חלוקות הפתחים. התוצאה מאפשרת לנו להרוויח מכל העולמות- מצד אחד, חומר קל לתחזוקה ובעל בידוד טרמי. מצד שני,  מראה דק ועדין שמזוהה עם ברזל.

סוגי זכוכית:

זכוכית טריפלקס –  נחשבת לבטיחותית מאוד ומבודדת מבחינה אקוסטית. לרוב היא מיועדת לבניינים אשר קרובים לכביש ראשי או במרכז העיר, זאת בשל בידוד הרעשים המוצלח שלה.

זכוכית אורנמטית – זו היא זכוכית שקופה המעוטרת בדוגמאות בעלות חספוס הנוצר על ידי התזת חול. אפקט החספוס יוצר למעשה זכוכית מטושטשת אשר מסתירה את החלל, מבלי לגרוע מכמות האור החודרת פנימה.

זכוכית בידוד – זכוכית זו מורכבת משתי זכוכיות ולכן היא מציעה בידוד טוב יותר מזכוכיות רגילות.  היא מיועדת בעיקר לחלונות גדולים  או לפתחי יציאה למרפסתות או לגינות.  בגלל שניא מורכבת משתי זוכוכיות, היא עבה יותר ולא מתאימה לפרופילים דקים.

זכוכית חלבית – זכוכית בעלת גוון לבן  אשר מקנה לו מראה אטום המאפשר חדירה של אור טבעי.

זכוכית רפליקטיבית – זכוכית המצופה במתכת המדמה מראה. היא מחזירה את קרני השמש ובכך שומרת על טמפרטורה נעימה, אך מפחיתה את כמות התאורה הטבעית לחלל.

זכוכית מקושטת – זכוכית שעל גבה נצרבים עיטורים והדפסים. היא פופולרית בחללים המעוצבים בסגנון כפרי או וינטג'.

זכוכית low energy – זכוכית מצופה מצופה אשר מונע חדירה של קרינת החום אל תוך החלל, מבלי לפגוע בכמות האור, תוך סינון של קרני UV.

זכוכית מרושתת – זכוכית אשר מרושתת בחוטי מתכת המונעת ניפוץ ופיזור חלקיקי הזכוכית.

סוגי תריסים

תריס אור זהו סוג התריסים הכי יפים וכתוצאה מכך הם הכי יקרים. תריסים אלו משמשים פתרון מעולה להצללה וניתן לראות כל מה שנעשה בחוץ אם פותחים את התריס במעט.

תריס עם שלבים מוקצפים זהו הסוג הפשוט של התריסים החשמליים. תריס זה הינו זול יותר. הוא מורכב משכבה דקה של אלומיניום ובפנים קצף מתנפח לצורך בידוד. תריס זה נוטה להתקלקל בשל החולשה של השלבים שכן עיקום קטן, עצירה לא נכונה של מנוע התריס, וירידה קטנה על עצם כלשהו יכולה להפריד את השלבים ותצטרכו להזמין טכנאי תריסים לחיבור השלבים.

תריס שלב משוך סוג תריס זה נראה כמו השלבים רק שעובי האלומיניום שלו הרבה יותר גדול והוא עשוי מסגסוגות שונות שמחזקות אותו. בגלל שהוא חזק יותר אנו כבר לא נדרשים לקצף שייצר בידוד, ולכן השלבים חלולים בפנים.

תריסי רפפה   שלבים המסתובבים סביב ציר ומאפשרים חדירה מלאה של אור ואוויר. כיום, ישנם תריסי אלומניום אשר מדמים תריסי עץ. התריסים הייחודיים מגיעים בשלל עיצובים עדכניים כגון: פח מנוקב, ירושלמי, רטרו ועוד. היתרון המהותי הינו שניתן לסובב את תריסי הרפפה ולקבל הצללה חלקית.

עכשיו לאחר שסקרנו את כל המרכיבים של החלון , מפרופיל חלונות אלומיניום ועד לזכוכיות ואפילו סוגי תריסים. ניתן כעת לבחור בצורה טובה יותר חלונות לחדר השינה שלכם .

נושאים נוספים

קבלן אלומיניום במרכז - לב אלומיניום
חומרים מקצועיים

קבלן אלומיניום במרכז

כל פרויקט של שיפוץ בית קיים או בניית בית זקוק לעבודות אלומיניום. קבלן אלומיניום הוא חלק בלתי נפרד מבנית הבית חדש – חלונות, תריסים, דלתות ומעקות, מייצרים היום בעיקר מאלומיניום. אנחנו לב אלומיניום, קבלן אלומיניום במרכז עם ניסיון בביצוע מאות פרויקטים בבתים פרטיים, בניה רוויה ומוסדות גדולים.
קיימים במרכז קבלני אלומיניום רבים, ולכן נראה שקשה להחליט איך לבחור את קבלן האלומיניום במרכז הארץ הנכון עבורכם.

קרא עוד »
איך בוחרים חלונות אלומיניום
חומרים מקצועיים

איך בוחרים חלונות אלומיניום

בחירת חלונות אלומיניום לבית נדמית טריוויאלית למדיי, אבל היא משפיעה באופן ישיר על איכות הבית. כאשר אנו בוחרים חלונות אלומיניום עבור הבית, אנו למעשה קובעים את רמת הבידוד של הבית. זה קורה כאשר אנו בוחרים את סוג הזכוכית. סוג הזכוכית שנבחר תיקבע את רמת החשיפה שלנו לרעש ולטמפרטורה. גוון הפרופיל שנבחר לחלון יתן את הטון מבחינה עיצובית ואסתטית. סוג החלון משפיע על נוחות השימוש, שכן יש מגוון רחב מאוד של פוריפלי אלומיניום.

קרא עוד »